Kunnanhallitus, kokous 29.1.2024

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 26 Kunnan luottokortti kunnanjohtaja Rannanjärvelle

HMKDno-2024-59

Valmistelija

  • Tiina Paloranta, talous- ja hallintojohtaja, tiina.paloranta@hameenkyro.fi

Kuvaus

Kunnan luottokortteja on käytössä kunnanjohtajalla,​ talous-​ ja hallintojohtajalla sekä elinkeinojohtajalla. Kunnanjohtajalla ja talous-​ ja hallintojohtajalla kortit ovat olleet jo monta vuotta. Elinkeinojohtajalle kortti hankittiin syksyllä 2022. Kortit hankitaan keskitetysti.

Johtajasopimuksen mukaisesti kunnanjohtajalla on käytössään kunnan luottokortti viranhoitoon liittyvien kustannusten maksamista varten.

Laskentapäällikkö hallitsee kortteja verkkopalvelussa. Korttien käytöstä on tehty ohje,​ joka on luovutettu korttien käyttäjille ja ohjeen saamisesta on kuittaus. Luottokortilla tehdyistä ostoksista tulee lasku. Laskun tarkastus menee normaalin tarkastus-​ ja hyväksymisketjun mukaisesti. Kunnanhallituksen puheenjohtaja tarkastaa kunnanjohtajan luottokorttilaskut. Korttien luottoraja on 4000 euroa.

Hallituksen päätösvaltaan kuuluu vastata kunnan hallinnosta ja taloudenhoidosta ja luottokorteista päättäminen on osa tätä toimivaltaa. 

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Rauno Mäki

Kunnanhallituksen puheenjohtajan päätösehdotus: 

Hallitus 

  1. toteaa, että edellisen kunnanjohtajan (Alenius) luottokortti on mitätöity
  2. hyväksyy luottokortin kunnanjohtaja Rannanjärvelle.

Päätös

Hyväksyttiin. 

Johanna Rannanjärvi poistui esteelliseksi ilmoittautuneena tämän asian käsittelyn ajaksi. Esteellisyyden peruste: Rannanjärvi on asianosainen.

Tiedoksi

kunnanjohtaja Rannanjärvi, laskentapäällikkö Salmela

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:
-    se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
-    kunnan jäsen

Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimus on toimitettava Hämeenkyrön kunnan kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä, kello 15.00 mennessä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen ja se on tekijän allekirjoitettava.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero. Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Hämeenkyrön  kunnan kunnanhallitus.

Postiosoite:  Härkikuja 7, 39100 Hämeenkyrö
Sähköpostiosoite: kirjaamo@hameenkyro.fi
Puhelinnumero:  03 - 565 23000          

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Hämeenkyrön kunnan kirjaamosta kirjaamon aukioloaikana ma-pe klo 9.00 - 15.00.
Hämeenkyrön kunta
Härkikuja 7, 39100 Hämeenkyrö
kirjaamo@hameenkyro.fi
Puhelin: (03) 565 23000